zondag 27 februari 2011

OP WEG NAAR......


Het was weer een heerlijk weekend. En ronen heeft gelijk. We moeten inderdaad proberen ieder weekend iets nieuws te doen. Ik verheug mij stiekem al op volgende week. Bolders! Maar vandaag stond Somerset West op het programma. Het zijn plaatsnamen die je iedere dag op de verkeersborden ziet staan maar waar je niet zomaar even naar toe rijdt. Somerset West is in ieder geval klaar. Mag van het lijstje af. Ik hoef niet meer zo nodig in het weekend de stad in. Gewoon lekker een beetje natuur. Een mooi landschap. Een lekker glas wijn. Een paar druiven plukken ( Nogmaals dank aan Albert en Harry ) en de cocktails natuurlijk. Tegenwoordig draaien wij onze handen niet meer om voor een frozen Margarita of een Moijito. En we mogen natuurlijk onze braai avonden niet vergeten. Onze 'judith' zoals de braai hier in de wandelgangen wordt genoemd. Nee, dit wordt verder niet uitgelegd :)

Komende twee weken nog les geven en dan heerlijk een hele week in mijn hangmat liggen. Een glas water erbij en wat Afrikaanse bladen lezen. Ek praat al reeds 'n bikkie Afrikaans. En wat is dat leuk. Vroeger hadden we al lol om een pot pindakaas (grondboontjeboter). Moet je mij nu horen. Ik heb de hele week Afrikaans sprekende mensen om mij heen. Ik versta ze prima. Alleen wil ik ook graag iets terug kunnen zeggen. Baie Dankie bijvoorbeeld. En hoe klinkt dit: " Ik es Marc ". Klinkt toch helemaal leuk?

Een fijne week!

Marc

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen