vrijdag 19 november 2010

HOOR WIE KLOPT DAAR.....

Het waren bijzondere weken.

Het hoogtepunt was natuurlijk de aankomst van Ronen, Noah en Joey op het vliegveld in Cape Town. De begeleiding van Animal Travel Services SA was geweldig. En het was ons natuurlijk al verteld. Alleen de baasjes maken zich zorgen over het luchtvervoer van hun geliefde dieren. Dat Noah en Joey inmiddels hun draai hebben gevonden is zeker. Ze liggen breeduit op het tapijt en genieten van de zon. Want zon hebben we hier zeker. Ook al is het al bijna Sinterklaas en Kerst. Hoe was het ook alweer? Hoor wie klopt daar? Laat de goede man maar doorkomen. Zoet zijn we dit jaar zeker geweest. We hebben niet eens tijd gehad om stout te zijn. Ons avontuur begon in januari van dit jaar en wie had ons toen kunnen vertellen dat we eind november in een prachtig huis in Hout Bay zouden wonen, Ronen met zijn massage praktijk bezig zou zijn en ik een leuke baan zou hebben in Noordhoek. Maar eerlijk is eerlijk. We hebben er wel keihard voor gewerkt. Maar een Sinterklaas of kerst gevoel laat zich maar moeilijk herkennen bij 25 graden en een strak blauwe hemel.

Twee weken geleden ben ik begonnen als Household Manager in Noordhoek. Ik rij iedere dag over Cheapman's Peak naar mijn werk. In slechts 15 minuten rij ik langs een van de mooiste vergezichten van heel Zuid Afrika. Niet dat ik veel tijd heb om opzij te kijken. De weg is op verschillende stukken erg smal en de hoogte van Cheapman's Peak is niet altijd even goed voor de oren en de maag. Maar het is een voorrecht. Net zo'n voorrecht als op het estate rond te lopen en te doen waar ik goed in ben. Na Amsterdam en Amstelveen is dit een prachtige voorzetting van mijn carriere in Private Service. Op 6 december arriveert mijn werkgever. Ik heb nog twee weken om the Manor House op orde te brengen en alle gastenverblijven in te richten. Wel apart eigenlijk. Je werkt in een huis maar hebt de eigenaar nog niet ontmoet. Maar zo gaat dat in mijn wereld.

2 opmerkingen:

  1. Wow Marc! goed te horen dat je weer een nieuwe goede baan hebt en je inmiddels volop kunt genieten van Ronen en de tevreden snorrende 'kinderen' om je heen! allemaal kadootjes toch? Tanti auguri!!!!
    Hier is t Sinterklaasweer... je hoeft zeker niet jaloers te zijn. Je komt hier dagelijks een Sinterklaas tegen ook, op de fiets, in de auto, hele trossen in het voetbalstadion.... we kunnen er vast wel 1 of 2 die kant op sturen!
    Lau is gelijk met de Sint jarig en we hebben besloten het te gaan het vieren in Kopenhagen! zin in!
    Liefs, Lau, Jeannette en Bobbekind

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marc het is leuk voor jullie dat het zo goed gaat.
    We zitten nu 3 dagen voor kerst en het is hier erg koud 3 graden onder nul. Er ligt ook veel sneeuw hier we zijn zelfs 2 keer niet naar amstelveen geweest. Dit vanwege de sneeuw.
    Bedankt voor je leuke bericht op mijn telefoon voor mijn verjaardag. Met ons gaat alles goed Carla zit met de kerst in egypte. ALleen Bet heeft een kiste in haar baarmoeder zitten in januari hoort ze hier meer van. We wensen jullie fijne kerstdagen en een goed uiteinde tot ziens Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen