maandag 18 oktober 2010

NETWERKEN !

Morgenavond vlieg ik weer terug naar huis. Ik ben vorige week naar Johannesburg gevlogen. Op schoonmoeder’s advies. En wat had ze toch weer gelijk. Dat ik nog getwijfeld heb. Ik had een paar opties na het debakel in Bantry Bay. Naar Nederland terugvliegen en samen met Ronen begin november weer terug naar Cape Town, een weekje Johannesburg of gewoon in Cape Town blijven. Dat laatste was absoluut de meest slechte keuze geweest. Als ik terugdenk hoe ik me vorige week voelde. Ik moet als een zombie over straat hebben gelopen. Vol met zelfmedelijden en eenzaamheid. En zo zit ik helemaal niet in elkaar. Maar het kan je zomaar raken. Dat is dan toch wat emigreren met je doet. Want eenvoudig is het allemaal niet. Ondanks het (sociale) netwerk. Ondanks het appartement in Seapoint, ondanks Facebook, ondanks sms en email.

Het is weer tijd om een aantal doelen te stellen, een positieve kijk op het leven te hebben, plezier te maken en natuurlijk een leuke baan te vinden. Dat laatste is wel handig als je net een appartement in Hout Bay hebt gehuurd. De eerste stappen zijn deze week al gezet. Netwerken, netwerken en nog eens netwerken. Toevalig zijn de Zuid Afrikaners daar dol op. En wij ook.

Het mag duidelijk zijn dat ik weer terug ben. Ik voel mij sterk. Absoluut niet zielig en de ervaringen van de eerste week heb ik als een leermoment weggestopt in mijn rugzak. Ik zal het allemaal nog wel een keer tegenkomen. Maar nu even niet.

Cape Town here I come!!

1 opmerking:

  1. In gedachte krijg je van mij een knuffel, net zoals jij mij altijd een knuffel gaf als ik in de put zat. Nog even volhouden, het is bijna november en dan is je gezinnetje weer kompleet.

    Groetjes,
    RiaXXX

    BeantwoordenVerwijderen