dinsdag 5 oktober 2010

BOXING DAY

Vandaag was het Boxing Day in Cape Town. Niet voor iedereen. Eigenlijk alleen voor mij. In de vier dagen dat ik nu in Cape Town ben, heb ik mijn portie ‘Zuid Afrikaanse Cultuur’ wel binnen. Natuurlijk. Het hoort bij het emigreren. Maar als je er midden in staat is het wel effe slikken.

Ik zou zeggen. Stap gerust een keer bij JetLaundry op Main Rd. binnen. Ze wassen en strijken daar alles. Overhemden strijken kost slechts R7/st. De ultieme oplossing voor 13 vlieguren en een hoop kreukels in je overhemden. Je levert’s morgens om 07.00 uur 40 shirts in en een grote zak wasgoed waar ook nog eens twee overhemden in zitten. Deze twee overhemden worden dus niet mee gestreken. Niemand die binnen Jet’s zaak daar ook maar even aan denkt.

En het zal je niet verbazen dat in het hotel op eenzelfde manier wordt gewerkt. We begrepen vanmorgen dat een van onze gast wilde ‘verhuizen’ naar een locatie buiten het hotel. Iedereen staat klaar maar niemand realiseert zich dat je voor een verhuizing dozen nodig hebt. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben. De oplossing is snel gevonden. Ik rijd even naar de SPAR en trek daar zoveel mogelijk dozen weg. Ik werd door een hele vriendelijke medewerker naar de achteringang doorverwezen. En daar zitten dus 12 medewerkers op dozen en kraten. Niets mis mee. Maar op mijn vraag waarom ze daar zaten kwam het antwoord dat ze aan het wachten waren op de sleutel. En toen ik na enige tijd gewacht te hebben vroeg hoe lang ze daar al zaten te wachten kwam het antwoord. Al ruim een uur! En niemand die op het idee komt om even om te lopen om een sleutel te regelen.

Ik zat in de auto op weg naar het hotel en moest even aan boxing day denken. Een auto vol met dozen.

1 opmerking:

  1. Het klinkt als het ultieme 'downshiften' daar in jouw nieuwe cultuur!
    Je zult wel je best moeten doen om niet op te vallen haha....
    Ik neem aldus voetstoots aan dat jouw boxing day (het uitpakken van je eigen ingepakte "kadootjes") reeds achter de rug is!

    BeantwoordenVerwijderen