donderdag 23 september 2010

DE LAATSTE LOODJES WEGEN HET ZWAARST

Morgen over een week vlieg ik! Met drie zware koffers en iets teveel handbagage stap ik op het vliegtuig. Misschien heb ik geluk en hoef ik mijn creditcard niet te trekken. We zullen zien.

Voor de komende zeven dagen liggen de draaiboeken, schema's en heel veel 'to-do' lijsten klaar. Voor iedere dag een nieuwe set. Wat zou het toch mooi zijn om in deze laatste week andere dingen te kunnen doen. Met vrienden afspreken bijvoorbeeld. Of broodjes Dobben eten (doe maar een 'zalm met' en een 'half om'). Het zit er helaas niet in. Er moet nog even hard aan worden getrokken. Mijn laatste dagen in Nederland!

Zo rond ik deze week mijn werk in Amstelveen af. Veel relaties bellen nog even om dag te zeggen. Ze vinden het echt jammer dat ik ga. Ze weten me te raken met hun complimenten. Maar ik heb er niets extra's voor gedaan. Natuurlijk. Ik probeer in mijn werk altijd oprecht te zijn, veel van iedereen te leren en verberg mijn interesse in de mensen om mij heen niet. Met een goed gevoel fiets ik straks naar onze tijdelijke woning in Amstelveen. Zonder baan. Thuisloos was ik al. Nu ben ik dus ook werkeloos.

En de Volendamse dames op de foto? Dat is eigenlijk nog een verrassing. Deze hotelman in spe gaat volgende week woensdag met 6 prachtige meiden op de foto. Het belooft een bijzondere avond te worden met vis en heel veel drank. Het zijn de collega's waar ik de afgelopen drie jaar mee heb samengewerkt. Toen mij deze week werd verteld wat de plannen zijn kon ik natuurlijk niet weigeren. Zo een leuke avond wil iedereen wel voor z'n afscheid. Carla, Evelien, Greet, Beth, Yvonne en Carolien. Alvast bedankt voor deze avond. Ik doe dit nu alvast maar want dat gaat woensdagavond natuurlijk niet meer lukken :) Hoe moet dat nu als ik straks in het hotel heel hard 'steriel' roep. Er is daar niemand die mij begrijpt. Hier in NL waarschijnlijk ook niet. Het zijn mooie herinneringen die schuil gaan achter een foto met zeven bijzondere meiden!!





1 opmerking:

  1. Jij bent zelf de kern van je bestaan, en daar verandert niets aan, je verplaatst gewoon je vierkante meter en verder niets. En die uitdaging kunnen jullie volgens mij makkelijk aan. Misschien toch nog even e.e.a. doorspreken voor je begint, ik vlieg overigens de 6e oktober terug, nu in Tel Aviv, dan even in A'dam. Succes komende week!

    BeantwoordenVerwijderen