vrijdag 3 september 2010

APPELS !!


Ik was deze week even weg uit Amsterdam. Het was tijd voor nog een stage. En hoe. Ik heb nog steeds geen gevoel in mijn voeten en ben gisteravond op handen en voeten over het perron van het CS naar huis gekropen waar man en kinderen op mij zaten te wachten. Wat is het heerlijk om weer thuis te zijn.

Het waren dagen met een gouden randje. Ik heb meegelopen met een geweldig team van (jonge) mensen. Vijf gangen ontbijt uitgeserveerd, turn down kamers gelopen, kamers lopen soppen (wilt u nooit meer uw hotelkamer zo achterlaten) en in de mooiste limited editions auto's rondgereden.

Jazeker. Ook buiten Amsterdam is het de moeite waard om eens rond te kijken.

Terug naar mijn stage plaats. Een locatie met 120 vaste medewerkers. Een hotel, een winkel, twee restaurants, een atelier, een wijnbar, drie sloepen (voor de verhuur) en een all round catering. En een tafel reserveren? De eerste mogelijkheid is november 2011. Ik kreeg meteen een soort El-Bulli gevoel.

Ik was daar natuurlijk ook om te zien hoe de butlers werken. Ze weten op geheel eigen wijze de gasten te verwelkomen en 7/24 voor ze klaar te staan. Zeker daar waar het de 'vrijdag' gasten betreft die moe en een beetje prikkelbaar aankomen. Ze worden door de boy's op de juiste manier 'ontvangen' en zijn binnen een half uur hun (lange) autorit en een week stress helemaal kwijt. Chapeau!

En de appels? Laten we het maar houden op een klein 'bedrijfsongelukje'. Toegegeven. De timing was vreselijk. Ik wist gewoon niet dat ze nog 'nat' waren. Maar ook dit werd door mijn tijdelijke collega met een glimlach opgelost.

Het waren unieke dagen!

1 opmerking:

  1. WAT HEB JE GEDAAN????? Ben heel benieuwd! Geniet van je vakantie!! Wij redden ons wel hoorrrrr&*^$%#$^@#&%& groetjes aan ronen. Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen